و لر وبر ويبپاڼي ته د ښاغلي سيد حسين پاچا دليکني په هکله يوه لنډه يادونه !
ماد يوه افغان په حيث ، وليدل چي د ښاغلي اوغزوال د ليکني او د زيارصاحب غبرګون د لر وبر پاڼي د تبصرو په خونه کي زياتي تبصرې ورباندي وشوې، البته ځينو د قلم عفت په پام کي نه وو نيولی . تازه ښاغلي سيد حسين پاچا خپله دغه ليکنه په لر و بر او ټول افغان او تل افغان کي خپره کړه او لکه چي ليدل کيږي لروبر د نوموړې ليکني په خپرېدوسره د ښاغلي اوغزوال شينواري اصلي لیکنه ، د زیار ځوابي ليکنه او د تبصرو برخه بلکل ایسته کړېده ، خو بیاهم دزيار ليکنه د هغه د تحريکوونکې عنوان په درلودلو سره ، ستاسو او ټول افغان پاڼوکي خپر ه شوې ده .
پښتانه سکني وړونه دي دغه شاني پر ژبنيو مسئلو باندي بايد ليکني عالمانه، په ډيره حوصله او د وطني نزاکتو د په پام کي نيولو په روحيه وليکل او دهغه سره چلند وشي . د دښمن ولمسونو ته بايد ټوله هوښيار ه اوسي . دغه د ليکدود او ګړدود جنجال چي زیارصاحب په خپلو ليکنو کي را پورته کړی دی، دا په اوسني وخت کي هيڅکله زموږ د ټولني لومړنۍ مشکل ندی او نه به وي. همدا اوس وطن مو د پردو لخوا اشغال شوی او زموږ وطن د زياتو ستونزو سره مواجه دی چي دا اساسي مشکل دی ، هر پلو وژني او بمبارۍ دي . که په مشرقي او کنړو کي ودونه په وينو لړل کيږي او بېګناه انسانان او پښتانه وژل کيږي په کندهار، هلمند، روزګان، زابل، غزني، خوست او آ خوا وزيرستان او پښتونخوا کي هم دغه شاني ويني هره ورځ بهيږي . شمالي ټلواله د يوه سره پښتو او پښتون نه غواړي او درګرده د ایران او روس په لمسونه ان زموږ هيواد يو فارسي ژبی هيواد بولي او بلکل پر پښتو باندي ناګاره دی، دابل حياتي مشکل دی . د زیار صاحب نه هيله او ګيله په دې کيږي چي د وطن په دغه شاني نازک حالت کي د سمتي پښتو يا سياسي پښتو اصطلاح ګاني په کارولو سره چي يو ناسنجيده عمل دی عملاً او سمدم د دښمن په ګټه ګام پورته کوي چي بايد ډډه يې ترېنه کړې وای او منور پښتانه يې په دې موضوع باندي نه وای مصروفه کړي .
پښتانه وړونه هرکله د دښمن د دسیسو په مورد کي يو وه ،اوس هم دي او ددې وروسته به هم وي .
د زيار صاحب څخه چي ډاکټر، پوهاند او قدرمن مشر دی توقع کيږي چي د ژبي د ګړدود يا ليکدود و مسئلې ته چي ولسي خبري دي هغه ته دي سمتي او يا سياسي رنګ نه ورکوي . زموږ ولس لکه چي ياده شوه ډيري جدي ستونزي لري چي زموږ مشران او پوهان يې بايد د هغه وحل ته لستوڼي را ونغاړي نه دا چي پر سمتي او سياسي پښتو مو هم سره وويشي او هر څوک چي هر څه وايي بس پښتانه په خپلو کي سره واچوي . دپښتو د ليکدود د زيار په وينا علمي کېدل او د ګړدو وده او پرمختګ سره هيڅوک مخالف ندی خو دايوه اوږدمهاله پروسه ده په تحکم او سرټمبه ګۍ باندي نه عملي کيږي، خرابي پېښوي .
دغه شاني موضوعات چي د زيار غوندي دداسي لويانو لخوا را پورته کيږي نو د ډيري خواشینۍ ځای دی . موږ د زيار په اند ناپوهه افغانان د هغوی غوندي ښاغلو پوهانو نه هيله کوو چي پر خپلو تيز تګ باندي يوځل بيا د سره کتني وکړي دا ځکه چي موږ او پښتني ټولنه ډيري نوري ستونزي لري ..
ددې نزاکتو سره سره که زيار صاحب او نور ښاغلي بيا هم غواړي څه ووايي نودا دهغوی حق دی ، البته زیار صاحب او هغوی دي هم داسي فکر نکوي چي د بل چا مخالفه خبره دي ونشي زغملای او هرنظر ته بيا هغوی په ناخبر تيا کي سمتي، يا سياسي نوم ورکړي ، بلي خواته يې کش کړي او موږ ته تازه لانجې راو زېږوي .
په درناوي
Mr. Ziar will not give up and not forget his communist intrigues, he was Parchami and a very close friend of Ms Rateb Zad, she started compaign for him to occupy a high level position in science academy 1980.
He is praised in Vienna by the group of Afghan Mellat and communist Pashtonen, he is praised by the communist Pashtonen group in Germany as scientist of Pashto language as well.
This guy is very dangerous, he has changable qualityhe, he was member of so called "Inqilabi Shora" of communist party in the past and he was very active.
It is fully true, that different tribes have in some case their own pronunciation and many times they are using their own words as they are mentioned already as examples in obove article,
Mr. Ziar is traitor and a poisonous person, he is like a snack, he intend with his poison action to bring the Pashto language at the low level and put it under question.
I am appreciated, that Mr. Shinwari realized the poisonous action of Mr. Ziar.
The Pastonen areas are targed on one side with horrible bombing, insulting and an other side such dirty people are trying to upside down the value of Pashto language.
His goal is it to prepare such artificial documentation for the future, which can be use then by Afghanistani sold people for their own purpose (against Pashtonen) and this will have then a very dangerous effect at the end.
د ښاغلی شینواری مؤدبانه څرګندونی د ستاینی او تایید وړ دي . خو محترم ډاکټر زیار صاحب هم یو مسلکی ژبپوه دی . غوره خو دا ده چی ښاغلی ډاکټر زیار هم له حد او انصاف نه تېر نه شی او خپله محلی لهجه په وچ زور پر ټولو ټبرونو و نه تپی او د خپلی ډیګرۍ نه ناوړه ګټه پورته نه کړی ، خیر دی چی نن ډګر خالی دی مګر داسی نو هم نه چی ډاکټر زیار صاحب صرف په خپله فتوا او خپله فیصله چی زړه یې وی هغه سم او چی زړه نه وی هغه ناسم وبولی . د پښتو معیاری کول یوازی د ډاکټر زیار صاحب په پریکړه سره نه بلکی د یو با صلاحیته کمیسیون مسؤلیت دی چی په ډله ییزه توګه باید پریکړه وکړی . نو ښاغلي ډاکټر زیار صاحب ته لازمه ده چی خپله پښتو پوهنه په حلم او نرمښت سره وړاندی کړی نه په ځانی فیصله او فتوا سره !
سلامونه د لراوبر ویب پاڼې مسؤلې ډالې ته نه پوهیږم تاسو څنګه ویب پاڼه چلوي چي لیکنه نه ګوري پرلیکه کوي او د کوم خر او کوني دي چي د پښتو پیغمبر پر لیکنو نیوکې کوي د نوم خو اول ځل دي چې زه یی ګورم اوغزوال شينواری د نوم باید داسي ولیکي غزوال بیسواد
Mr. Hamid Khan, to use such low level words, it is not the style of one real Pashton, therefore I reguest you kindly to search the activities of your prophet of Pashto language during the time of communist regime, then you will see it, that this insidious actor is going to damage and to demolish systematic by knowledge the Pashto languge. Did you see or read some where in the history of communism once, that a communist was cared about languages, tradition and culture in any country? I am sure, NO! He was pure communist and he plaid an excellent role at that time, he can not deny it. If you are a close friend of him, then I can understand your such reaction, we have a saying " Che Chere osay no po choi ba de hagho shee!". If you are just a sympathizer of him, then please collect first the right information about him, then you will react corresponding to this matter in correct way after that! We had top scientist of language in the past and at the present time, they never tried and they will never try to act in such a rubbish way like your mentioned prophet
I believe that everyone should be allowed to express their opinion, and I am very thankful to Larawbar.com to provide us the opportunity. I believe that Mr. Ziar is a professional linguist, and we should respect what he says about the standardization of the Pashto Language. In addition, Mr. Shinwari is discussing very interesting points regarding the development of Pashto language. Please understand that this discussion about the standardization and development of Pashto as a language. If you guys want to critisize Mr. Ziar for his communist background or his position within the communist regime, then please discus it somewhere else. To do so here is out of context, and will lead us no where.
It is correct, that the discussion is about the standarditation and development of Pashto language, but the question is appearing now, who is working an such issues?
If it is Mr. Ziar, then it is necessary to know it, who is Mr. Ziar? Is Mr. Ziar a former communist, who had influence and power at that time and he used his influence and his power to modify and to change the Pashto vocabularies base on communist used style? Is the same Mr. Ziar, who identified himself as converter of Pashto language into communist worker class style, further is he the same guy, who adopted the logo "revolutionary" of language converter. When he is the same guy, then it is impossible to ignore his communist background and separate it from the mentioned issues.
We are witness already, that all criminals and killer in Parliament excused themselves from their past criminal actions, it seem to me, that the same behavior will be use here too.
I will accept it, that he is professional linguist, but his background and his doing in the past is betrayal on Pashto language, it is so heavy, that none of us has the right to let him again to damage the language in different way.
Also, it is on right place to view his communist background to understand what he did in the past and what is he doing now? It is a huge mistake to ignore his tense and motivate such people with their dark history again for such sensitive matter, specially in solo action.
Those people are the cause for damaging the country, killing the innocent people, damaging the culture and even the damaging of language, they are the cause, that the killing and destroying of country is continuing. Those people supported strong with their created slogans the killer and sold regimes, if we do not clarify his real identity, then it will guided the end of his doing into dangerous direction, namely his new production will be use against the Pashto speaker as intriges to bring the tribes far from each other even against each other!
زيار د پښتو او پښتنو پرچمی دښمن دی!
زياره ، ته خو په رشتيا چي ډير سپک بنی آدم يې او د ځانه دي لکه رهين غوندي مختوره پوهاند جوړ کړی دی، نيخه چي بني آدم به هم يي اوکه خوشي چټي لا د ازله به همداسي د عقله بې برخي وې . ما د ښاغلي شينواري باادبه او پرځای خوږه ليکنه ولوستله . نوموړی ځانته نه په خپل سری جوړ شوی پوهاند وایی او نه هم تا غوندي د انګرېز په اکسفورډ کي اوسي . دهغه ليکنه لومړۍ دساپي پښتو څېړنو او پراختيامرکزکي خپره شوې وه نه ستا په شيطاني اسطلاح په سمتپالو پاڼو کي . کوم څه چي هغه ليکي نو هغه د ګرده پښتنو خبره ده . که اکادمیک وی، که نميچه اکادمیک وي او که عام وګړي .
زيار باوله ته بايد په ډاګه شي چي هغه غير د ځانه، نور که سياسي وي که اکاډميک وي که ساده پښتانه وي د خپل لوی درغل بادار کارمل غوندي چي دی يې تر ډيره يو لاسپوڅی سپی وو بل څوک نه مني . دا په دې چي هغوی ټول بني آدمان دي، په پښتو ږغيږي او د زيار په څير هغه څه نه خوري چي غير له د نه يې بل څوک نشي خوړلای . زيار اوس هم پرچمي پښتون دښمنه اوباشانو پرې سپور کړی دی او پورته کشته کوي يې ترڅو پښتو او پښتانه لا نور هم پې و ځپي .
Gharwal ta!
Tah Zan ta Dr. ham waye aw takhalooss de ham pakhto dai magar, lekal pa English kawe, hagha ham ghalat aw pa Dr. Ziar bandi tarooz ham kawey. Ta waya chi de pashto la para de sa kari?
Ziar Sahib kho bya ham elmi kar kawee aw de pashto de lwarrtya lapara ye yaw sa karri, magar ta sa karri?
De Jabi aw Aqidi ter manz tawpir shta ka na?
Dero Issawi jab-pohano de pashto jabi pa hakla leekal karri no haghoy ham Pashto Issawi kawi?
جلالت مآب ډاکټر زیار صاحب ، سلامونه ! یو ورور ( خلیل ) په خپله تبصره کی ان ستاسو د ځواب څرګندولو نه وړاندې لیکلي وو چی محترم ډاکټر زیار صاحب ته ښایی چی خپله پښتو پوهنه په حلم او نرمښت سره تقدیم کړی . مګر ستاسو جناب غبرګون خو بیرته هماغسی تند او شدید دی چی د یو دوکتور د شان سره زېب نه کوی .اوس تاسو خپله خپل ظرفیت او علمی سویه ثابته کړه ، آفرین !
او لوچکه پوهانده !
زياره !
ته د يوه پوهاند او سپين ږيري په توګه بايد و خپلو مخالیفینو ته د سړو غوندي ځواب ورکړې، بايد د پوهانو غوند ي ځواب ورکړې، د يوه آګاهه افغان په حيث بايدځواب ورکړې، قانع يې کړې . ستا په ژبه خو نه پوهيږي په خپله ژبه يې و پوهوې .. دغه ځوابي ليکنه چي تا ليکلې ده، په دې خو افغانان شرميږي، د ځانه سره وايي چي زموږ پوهان چي دغه شاني، باوله، لوچک ، کم ظرفه او بې بندوباره خلک وي او دغه شاني بې تکلفه غ و ل خوري … نو د نورو چخڼکو نه به سه ګيله وي . !!
او ګړنګنه ! ستاسو نه ګيله نشته دا ځکه چي تاسو زيات کلونه د کمظرفه او کم اصله ببرکي پرچميانو سره په کاسه کي اوبه چښلي دي ، دا د هغوی د موږي زور دی چي د پښتني ځوانانو په ضد په تا ناکجاوي وايي .
او سړيه، که په رشتيا سړی يې د شېخ فاني په دې د ګور په غاړه حالت کي دي خير په همدې کي دی چي بالا يې کونه کړې او پر خپل ځای سنګين کښېنې . کنه نو لا نوربه هم سپک شې .
په درناوې
د دعوت، ټول افغان،لروبر او بېنوا درنو پښتني او اسلامي پاڼو ته د يوه مينه وال هيله!
درنو ښاغلو !
مجاور احمدزيار چي ځانته پوهاند، د اکسفوړډ اوسېدونکی وايي ، دغه وطنفروش خو د ببرک په پرچمي مکتب کي يو درغل او کم اصله پښتون دی، اوس يې د پرچمي بادارانو نه ماموريت تر لاسه کړی دی ترڅو خوږه پښتو او مېړني پښتانه پر سمتو او سيمو باندي ووېشي، او هغوی بيا د خپل منحوسه او د خپلي ګېډي نه را ايستلي ليکدود په نامه يو دبل سره و جنګوي . دغه کم اصله زيار چي ځانته پښتون وايي ،باید په افغاني پاڼو کي موکه ورنکړل شي چي د پښتو د ليکدود په بانه د پښتنو او پښتني سيمو ترمينځ نفاق او شقاق پيداکړي .
افغانان او افغاني پاڼي بايد هوښيار اوسي چي :
زيار د ببرک کارمل د پرچمي ډلي يو پخوانۍ منحوسه او بدنامه چهره ده ، هغه همدا اوس د پرچم د يوه فرکسيون يعني « د نهضت آينده » د ويب پاڼي مسؤل مدير دی ، او ددې ګوند د رهبرۍ غړی هم دی، ياني بې خدايه کمونيسټ دی . نوموړي چي د پښتو او ليکدود په هکله هر غول خوري نو بايد چي په خپله پاڼه کي يې و خوري. افغاني بېطرفه پاڼي لکه ټول افغان، دعوت، لروبر او بېنوا پاڼي بايد په خپلو ليکدودي غولو ککړي نکړي .
افغاني پاڼي بايد خبرداره اوسی چي ددغه منافق زيار د سمت ياد پښتو ګړدود په لومو کي چي د کا ګې بي دسيسه ده را شکېل نشی ! دغه مردار خور ته نور موقه ور نکړل شي چي د پښتنو په مینځ کي دپه غولو ډک ليکدود په نامه بېلتون را مينځته کړي .
زيار بايد په خپله پرچمي پاڼه کي ننه ايستل شي .
په درناوي
د دعوت، ټول افغان،لروبر او بېنوا درنو پښتني او اسلامي پاڼو ته د يوه مينه وال هيله!
درنو ښاغلو !
مجاور احمدزيار چي ځانته پوهاند، د اکسفوړډ اوسېدونکی وايي ، دغه وطنفروش خو د ببرک په پرچمي مکتب کي يو درغل او کم اصله پښتون دی، اوس يې د پرچمي بادارانو نه ماموريت تر لاسه کړی دی ترڅو خوږه پښتو او مېړني پښتانه پر سمتو او سيمو باندي ووېشي، او هغوی بيا د خپل منحوسه او د خپلي ګېډي نه را ايستلي ليکدود په نامه يو دبل سره و جنګوي . دغه کم اصله زيار چي ځانته پښتون وايي ،باید په افغاني پاڼو کي موکه ورنکړل شي چي د پښتو د ليکدود په بانه د پښتنو او پښتني سيمو ترمينځ نفاق او شقاق پيداکړي .
افغانان او افغاني پاڼي بايد هوښيار اوسي چي :
زيار د ببرک کارمل د پرچمي ډلي يو پخوانۍ منحوسه او بدنامه چهره ده ، هغه همدا اوس د پرچم د يوه فرکسيون يعني « د نهضت آينده » د ويب پاڼي مسؤل مدير دی ، او ددې ګوند د رهبرۍ غړی هم دی، ياني بې خدايه کمونيسټ دی . نوموړي چي د پښتو او ليکدود په هکله هر غول خوري نو بايد چي په خپله پاڼه کي يې و خوري. افغاني بېطرفه پاڼي لکه ټول افغان، دعوت، لروبر او بېنوا پاڼي بايد په خپلو ليکدودي غولو ککړي نکړي .
افغاني پاڼي بايد خبرداره اوسی چي ددغه منافق زيار د سمت ياد پښتو ګړدود په لومو کي چي د کا ګې بي دسيسه ده را شکېل نشی ! دغه مردار خور ته نور موقه ور نکړل شي چي د پښتنو په مینځ کي دپه غولو ډک ليکدود په نامه بېلتون را مينځته کړي .
زيار بايد په خپله پرچمي پاڼه کي ننه ايستل شي .
په درناوي
i just want to say that there shod be respect for evry afghan and lar aw bar websaid shod not anybody how uesing chateyaay.
i just want to say that there shod be respect for evry afghan and lar aw bar websaid shod not anybody how uesing chateyaay.
sta so khor wo mor kus woghayem tase sa ghak ke ast za sa gham ke yem za ghoram kusss beyd kam wo gahyem tase khoshe kona workawe pakhto pakhto kawe kosmadaro wattan ke azade rawole fishakhane jor ke sexi zayona jor ke kosmadaro pashto bande mo bass de sta so khor oa mor wogha yem da kone zamano
ehsan sta kho mor da sta qandare woghayem der koni sare ye der kona de wor kare khaza de ham ax wokhala oa keyda che mong pare tabseyra wo ko kosmadar ka nor tabsare de khoshe pare khe we za ba de pa khor oa mor jik sham kone zo ta ghore pakhtano manz ke bey atafaq rawole padar nalat qandare ye
Mog zan ta Pakhtana wayoo. It is very sad to read these comments. We are certainly people of age, and certainly educated to a level that we are able to use a keyboard. I really do not like Afghan communists and I was never fond of them, but I believe we should not use a vulgar language. In addition, we should focus on the main idea of the article than personality of Mr. Ziar.
Lala Gula,
De Ehsan tsa guna da? Wale hagh ta doomra bad wayea.
ډېر د خواشينۍ او افسوس ځای دی چې زموږ نه مشران په خپل ټول ژوند پرلاره جوړ شول او نه مو کشران . د لراوبر يې کور اباد چې له پروفيسرانو بيا تر بېسوادانو يو ډېر روڼ انځور يې چې د هر يوه په خپلو ګوتو جوړ شوی نړۍ ته وړاندي کړ . کاشکې زه خدای دداسي پروفيسر او داسي ولس په منځ کې نه وای زېږېدلی !!!
درنو اوخوږو دوستانو!
هر پښتون له پښتو سره مینه لري؛زه هم له پښتو سره دیوه پښتانه په توږه مینه لرم. خو یو ه رښتینی پښتون ته نه ښایي چې خپله مینه په په کنزاګانو کې وښیي. دازمونږ پښتنو وروسته پاتېتوب ښيي. راځﺉ خپلې ستونځې دادب اوورورګلوۍ په چوکاټ کې سره شېریکې او اوارې کړو.
زه دزیار صاحب د پښتو دکره کولو تیوري نه یواځې منم بلکې دایو ډېر ستر کار او ستر نوښت ګڼم. داکار په ډېرو پرمختللو هېوادونو کې ترسره شوی او لا تر سره کېږی چې ښه بېلګه یې انګلستان دی. خو بدي داده چې اوس ځينې هغه څه چې پخوا دکره پښتو په توګه منل شوي وو او زمونږ دهېواد سترپوهان – لکه الفت صاحبو بېنوا صاحب، رښتین صاحب او نور سره پرې یوه خوله شوي وو کله کله دزیارصاحب په کره پښتو کې بیا له سره کره شوي دي.، چې دا کار د اندېښنې وړ دی.دمثال په توګه د (وو) چې په انګلیسي کې یې انډول were دی اوس زیار صاحب ترې (ول )جوړکړی چې ما په خپل ژوند کې دغه (ول) نه و اورېدلی. زیار صاحب نه هیله دا ده چې هغه زړې کلمې چې اوس د جنګونو او کډوالیو له کبله هېرې شوي او دیوه پوهاند ومسلکي سړي په توګه دده په یاد دي نو چې دی یې اوس میدان ته له سره راباسي په کار ده چې دی هغوی په یوه جمله یاشعر کې چې پخوا چا کارولي وي له سره مونږ ته را په ګوته کړي، اونوې کلمې چې ده اوس جوړې کړي او ډېر خلک پرې نه پوهېږې وښيي چې دکومې زړې کلمې په وزن جوړه شوې. دهرې ژبې کلمې ځان ته وزن لري که کلمه له وزنه واوړي دژبې ښکلا او تال له منځ څخه ځي. اوس که د ټلواله کلمه په نظر کې ونیسو دا کلمه دکلیواله په وزن دی چې مفرد نوم دی او ټلواله بیا کلیکتیف نوم دی. او دا کار ددې سبب کېړی چې سړی هم هغې زړې او دچا خبره پارسي زپلې پښتو ته بېرته ور وګرځي.
بله خبره داده چې پښتو د ټولو پښتنو ملکیت دی او زیار صاحب او یا بل هر څوک چې وي نوداحق دله چا څخه نه اخلي چې دپښتو په اړه دڅه نه وایی.
بله خبره داده چې په دا ورځو کې دتړاو کلمه ډېره کارېږي داهم نوی جوړښت دی چې دارتباط مانالري . مګر مونږ پخوا د اړه کلمه لرله چې په انګلیسي کې یې انډول about دی زه نه پوهېږم چې ولې زیار صاحب د اړه پرځای له پارسی ارتباط نه ژباړه شوې بې وزنه کلمه رواجوي، او دا کار هم دپښتو دسوچه کولو ترنوم لاندې تر سره کوي. دا کار بیا سړی دزیار صاحب په کوښښونو یو څه بې باوره کوي. هیله من یم چې زیار صاحب به زما دغو لنډو خبرو ته پام وکړي او که کیدای شي ځواب به هم راکړي.
به درناوي.
درنو اوخوږو دوستانو!
هر پښتون له پښتو سره مینه لري؛زه هم له پښتو سره دیوه پښتانه په توږه مینه لرم. خو یو ه رښتینی پښتون ته نه ښایي چې خپله مینه په په کنزاګانو کې وښیي. دازمونږ پښتنو وروسته پاتېتوب ښيي. راځﺉ خپلې ستونځې دادب اوورورګلوۍ په چوکاټ کې سره شېریکې او اوارې کړو.
زه دزیار صاحب د پښتو دکره کولو تیوري نه یواځې منم بلکې دایو ډېر ستر کار او ستر نوښت ګڼم. داکار په ډېرو پرمختللو هېوادونو کې ترسره شوی او لا تر سره کېږی چې ښه بېلګه یې انګلستان دی. خو بدي داده چې اوس ځينې هغه څه چې پخوا دکره پښتو په توګه منل شوي وو او زمونږ دهېواد سترپوهان – لکه الفت صاحبو بېنوا صاحب، رښتین صاحب او نور سره پرې یوه خوله شوي وو کله کله دزیارصاحب په کره پښتو کې بیا له سره کره شوي دي.، چې دا کار د اندېښنې وړ دی.دمثال په توګه د (وو) چې په انګلیسي کې یې انډول were دی اوس زیار صاحب ترې (ول )جوړکړی چې ما په خپل ژوند کې دغه (ول) نه و اورېدلی. زیار صاحب نه هیله دا ده چې هغه زړې کلمې چې اوس د جنګونو او کډوالیو له کبله هېرې شوي او دیوه پوهاند ومسلکي سړي په توګه دده په یاد دي نو چې دی یې اوس میدان ته له سره راباسي په کار ده چې دی هغوی په یوه جمله یاشعر کې چې پخوا چا کارولي وي له سره مونږ ته را په ګوته کړي، اونوې کلمې چې ده اوس جوړې کړي او ډېر خلک پرې نه پوهېږې وښيي چې دکومې زړې کلمې په وزن جوړه شوې. دهرې ژبې کلمې ځان ته وزن لري که کلمه له وزنه واوړي دژبې ښکلا او تال له منځ څخه ځي. اوس که د ټلواله کلمه په نظر کې ونیسو دا کلمه دکلیواله په وزن دی چې مفرد نوم دی او ټلواله بیا کلیکتیف نوم دی. او دا کار ددې سبب کېړی چې سړی هم هغې زړې او دچا خبره پارسي زپلې پښتو ته بېرته ور وګرځي.
بله خبره داده چې پښتو د ټولو پښتنو ملکیت دی او زیار صاحب او یا بل هر څوک چې وي نوداحق دله چا څخه نه اخلي چې دپښتو په اړه دڅه نه وایی.
بله خبره داده چې په دا ورځو کې دتړاو کلمه ډېره کارېږي داهم نوی جوړښت دی چې دارتباط مانالري . مګر مونږ پخوا د اړه کلمه لرله چې په انګلیسي کې یې انډول about دی زه نه پوهېږم چې ولې زیار صاحب د اړه پرځای له پارسی ارتباط نه ژباړه شوې بې وزنه کلمه رواجوي، او دا کار هم دپښتو دسوچه کولو ترنوم لاندې تر سره کوي. دا کار بیا سړی دزیار صاحب په کوښښونو یو څه بې باوره کوي. هیله من یم چې زیار صاحب به زما دغو لنډو خبرو ته پام وکړي او که کیدای شي ځواب به هم راکړي.
په درناوي.
Kha bu da wee che noore kanzele wa nekro. Ke Ziar Sahib mo khawkh ne dai, no hagha ta sam zwab warkri. Ke tase fiker kawee, che kanzeli de massle hal dai, da fiker yawazi ouqde raparawee. Mannana.
Hila kawam chey kha wase..ow lotfan kamzali ma kawe.. wali taso ta zor darkawi pa de chey tasi kha na shi kawali che 1 dase ketab waliki laka Pohand Zyar Saheb che lekali chey khalak tre Fayda wakhli… Mong bayed 1 bal tashweq ko chey dase laka POHAND saheb ghonde ketab waliko
Za da pa weyar welai sham chey pohand saheb deer kha ketab likali dei ow za pa pohand saheb bande wayer kawam
Ehsan Dk
Mr. Ziar, I have read your confuse explanation
corresponding to your dirty game and to your membership of your former communist party. Unfortunately I could not read the whole content of your rubbish writing and secondly I could not understand what you wanted to say, except the last sentences was some how understandable, which connected to your membership of communist party and your made statement: if it so, then I (Ziar) should be brought under the leadership of red, black and white coup maker, killer and war criminals to the Hag court. You are writing further " Ya lag tar laga de Geneve haghi ta che arrond Pohanton ye dagha kar ta rozawalai yam". Do you understand what you have written?
Mr. Ziar, I am sorry to say, I could not catch your point, what do you want to say with your above written confuse sentences?
Mr. Ziar, it is nice, that you are writing, you was member of your communist party.
No body will believe you that you have given back your membership when you was in former DDR, you are liar and cheater, you can not say, you had fight with Kandahari minister Sarbiland( your given name to your comrade Sarbiland "kandahari minister" is saying a lot about your fascist style, by the way Mr. Kishtmand has the same behavior, he is Afghanistani fascist now). You should never say Karmalian, because you are one of them. Why I am saying cheater, because you went to former DDR to write there a book under the advising linguist institute supervising in DDR.
Mr. Ziar, if some body like you was supported strong from beginning till the end by Anahita Rateb Zad, then you can not say, you had trouble with Kandahari minister Sarbiland.
Mr. Ziar, you know it very well, that UK foreigner politic is based an intrigues, you and your comrade Mr. Kishtmand are advised to take action in this direction, you started to damage Pashto with your new dirty invention and your communist comrade Mr. Kishtmand is busy with Afghanistani dirts to damage the Dari language.
The bitter influence and bitter output of your created intrigues can be seen then later on, if you will be not stopped.
Therefore Mr. Ziar, you have to stop your poisonous intrigue action, you are not allowed to damage the Pashto language in solo alone.
You are businessman, you sold yourself once in the past and you offered yourself again for selling.
You are announcing in an arrogant style, that under the leadership of red, black and white killer, criminals should bring you to Hag court, Mr. Ziar, you will be brought to Afghan court under the leadership of patriot Afghans, the time will come, do not worry!
You can put your band in front of you, but it will not help you, your communist arrogant time is already over. You should whistle your band back.
Dear Gharwal,
I do not care that you know English or not, but you have to know one thing that people whom you are discussing the problems of Pashto are all Pashtuns and probably many of them do not know English. If you want them to understand what you say then write in Pashto. If you say that you do not know Pashto then how did you learn about Mr Zyar's and Mr. Shenwaray's articles. I suggest you think and act as as a doctor.
Regards
tk
Dear Mr. Gharwal , You are absolutely right. Mr. Ziar wants to deceive Afghans specially Pashtoons under the tricky mask of so-called standerdization of Pashtoo language . Evrybody knows that Mr. Ziar is a trator and third degree murderer and a remnant of atrocious communists.Nowadays he is trying to trap the noble Pashtoons according to his Russians' and British masters.
ن
دزيار همداسي د کينې او د نه احترام نه ډکي ليکني او همدا سي رډ غبرګونونه !
تاسو وګوری دغه زيار څومره سپين سترګي او احمق انسان دی چي ځانته په خپله ليکنه کي عالم وایی او وروسته بيا ځان د ارسطو او اپلاتونه سره مقایسه کوي . دغه پرځان او خپلو مفتو کمونیستي القابو مين غولن پر هغه ژبني ناکجاوي چي وايي نو و نورو ته بياچلنج هم ورکوی ، خو کله چي په ليکدود يې هيڅوک نه پوهيږي نو که مخالفه خبره واوري ، لکه نمرود غوندي پر هغه باندي و دانګي او شیطاني شجره ورته جوړه کړي هغه نه مني ،سمتونه او وړونه پښتان را مينځ ته کړي لکه د غدار کارمل غوندي يو د بل سره په شر اچونه شرو کړي ! آيا پوهان او عالمان داسي وي ؟
اپلاتون يا ارسطو که د خپلي داعيې د حقانيت په خاطر د زهرو پياله غوړپول او ځان يې پر خپلي داعيې واژه، هغه خو اپلاتون يا ارسطو وو، خو زيار بس همدا غول دي چي درګرده يې خوري !!
موږ خو داسي شخص ته که روغ وي نو لکه کارمل چي جاسوس او دپرديو ګوداګی وو، هغه ته هم جاسوس او د پردو ګوډاګی وايو. خوکه ناروغ وي نو هغه ته بيا باوله يا په سخت حالت کي چور لېونی يا پاګل ورته وايو، اګرچي زیارصاحب خو مادر زاده باوله دی نو د جاسوس خيال به ترينه ایسته کړو چي خدای مکړه بيا يې « ګيله» و نشي ! خو د چور لېوني د مقام کي مبارکي به ورکړو ځکه چي پر هغه د ټول ولس سلاده !
دغه لېونی چي اوس يې په خپل ګړدود کي پنډل ايستلی دی نو عجبه خو يې لا داده چي اوس د ژوند په دې آخر پړاو کي ځانته سياسي لې ډر هم وايي او د ټول پښتون ولس د ګړدود او ليکدود پرضد د سياسي سنګر اصطلاح کاروي !
دغه سياستمردار په خپل دې يکړ سياسي سنګر کي د کاپر «ناضت آينده» له لستوڼي نه د يوه لېوني غوندي سر را باسي او په کينکو او مريو مريو چخڼکو سترګو اې خوا دې خوا ته کله کشک کوي څو پښتني شر ور باندي وزېږوي. !
په دې ډول د زیار غوندي باوله او لېونی شخص و داسي يوه کس ته ويل کيږي چي دخپلو خبرو او کړو اختيار نلري خو هر غول چي خوري نو بس هغه ته مربا وايي او ژبه ورباندي څټي!
په درناوی
ساري ګه مه پا
ما دا پورته ټول لیکل شوي توکي ولوستل . زه د یو پښتون په توګه په دې ویاړم چې زموږ د ژبې د پرامختیا لپاره الله تعالی د پوهاند زیار په څیر ژبپوه پرې لورولی دی.
خو په دې ډیر خپه یمه چې د یو شمیر جاهلانو لکه ګلاب اوهغه بل چې ښکنځل یې لیکلي دی ، د پښتنو په ټبر کې زیږیدلي دي.
ژبه خو لا ایسته پریږده خدای پرې اخلاق او انسانیت هم نه دی لورولی .
کله چې تاسو ښکنځلې کوی نو مالومیږي چې نه یوازې خپلې ژبې سره دښمني لری بلکې ټکی اخلاق او سواد او پوهه مو په مغزونو کې نشته.
تاسو زیار څه پیژنی چې د هغه پر لیکنه نظر ورکوی.
تاسو لومړی لاړ شی خپل اخلاق سم کړی ، انسانست زده کړی بیا راشی د زیار لیکنې ولولی .
ایرانیان او هغه پارسي ژبی فاشیستان چې د پښتنو زوال غواړي د ګلاب په څیر ناپوهه او بدمرغه پښتانه د لاس د الې په توګه کاروي.
پوهاند زیار نه یوازې په اسیا او اروپا کې بلکې په افریقايی او امریکايی هیوادونو کې د پښتو ژبې د وتلي او معاصر پوهه په توګه منل شوی او لوړترینه اکاډیمک دی چې په ټوله سیمه کې دده په څیر تاریخپوه او ژبپوه نه نشته دی او نه له ده سره څوک سیالي کولی شي.
تاسو لومړی دده اکاډیمک ژوند وولولی بیایې نظر ولولی …..
GULAB AO HAGHO NORO CHI KANZLI KARY
GHOL KHORLI AOO JAK I WAHLY DI
Grana namaloma tk, deer ilatona maujod dee che za ye po englisee zaba likam, dee taso tanqid po zai dee aw za ba haza wakrram che po ratlonke wacht kee chpala tabsera po pachto walikam aw tarjoma ye po englisee zaba. Deera manana de taso dee hak tanqid zacha!
و ښاغلي زيار ته يو څو خبري !
ما هم دغه په اصطلاح رډي ليکني چي ستاسو د ليکدود سره د اعتراض په نامه ليکل سوي دي هغه و لوستلې . ما خپل برداشت ترېنه واخيست او تاسو چي ځانته ژبپوه واياستي او سيا ست هم پالي نو دغه خبره په ټينګه درته وايم چي او زياره: که ته د ټولني د غوښتنو او پوهاوی نه اوچت ګام پورته کوې ستا لينګتي به هم په هوا کي پورته پاتي شي او سم دم به ها د پښتنو په استيلا وغوول شې ، او که دي د ولس د غوښتنو سره سم ګام اوچت نکړ نو هغه وخت به تا ا و تا غوندي نور و نازولو ته دا موکه برابره شي چي دا اولس مو پر خپل ځای باندي کښېنوي .!
زياره د خپل ګړدود په هکله دي د ولس عکس العمل په نظر کي ونيسه، که هغه د منلو وړ وي خو ښه ، او که نه وي نو و راتلونکو ته يې پرېږده چي خپله پيسله ورباندي وکړي، او که داسي هم نه وي نو بيا يې تر پاېڅې مه را باسه دا ځکه چي دا ولس اوس دومره پوه او توان لري چي هماغه د پاېڅې نه را ايستلی به ستا د ماندينې په ……. در و منډي او خوار به دي کړي چي هغه وخت به شايد تا و هدف و نه رسوي !!
نور نو زيارصاحبه، ته چي ځانته پوهاند وايې ، اصلي خبره خو داده چي ته لږ شاني خپل ځان په لومړي سر کي سړی که !
ياني بني آدم او يو متمدنه انسان شه ، تر دا اوسه خو دا ولس زما په ګډون تا د يوه موشه خر، نادان او د شډلو په کتار کي شماري، ته خو که دغه موقیت غواړې نو هغه دي مبارک شه ، !
خو که ددې نه اوچت مقام غواړې نو خپل انساني کرامات د ي را مخته او هغه تثبيت کړه ، و ولس ته مخه کړه!!
غير له دېنه ،د ټولووطنوالو نه د آخرت په لوري د خدای په اماني وکړه چي موږ هم درته ووايو :
انا لله و انا اليه راجعون .
او بيا به وايو،
ټرن زياردي خدای و بخښي !!
په اوښتو او بالښتو
مجاور احمد زیار هغه مهال چی د خپلو نورو کمنیسټانو سره د واک پر ګدۍ ناست و نو وړاندیز یی کړی و چی پښتو ژبه دې هم د شوروی مسلمانو جمهوریتونو غوندی په روسی رسم الخط سره واړول شی چی د ده په اصطلاح اشرار او بنډیتان یی و نه لوتای شی . حو نن بیا ځان د میدان یوازینی پښتو پال بولی او غواړی خپلو کناهونو او وطن فروشیو ته هیواد پاله صبغه ورکړی او خپل پخوانی کمونیسټان لکه همت مجاهد غوندی احمقاند ځان په پلویتوب سره استعمال کړی . که زیار او د هغه کمونیسټی طرفذاران لکه همت مجاهد او نور کم عقلان هر څومره نارې او فریادونه وکړی غولونکې نارې سورې یی په ولس کی انشاالله ځای نه شی نیولی .
Kha bu da wee che pa asslee mawzoa khabere wa shee. Ke Communist ke khbera wee, no Hotak Sahib, Ofouq Sahib ham pa Communisti regime fal ghery woo. Ke Ziar malamat dai, no Hotak aw Ofouq ham malamat dei.
د زيار صیب د پاملرني وړ!
زیار صیبه ،
که دي پښتو په ننګرهاري، کنداري ، پکتياوالي او پېښوري باندي ووېشله نو دا بايد و منې چي ته يو لوی خډل او د پردو مزدور يې ، او که دي پښتو د پښتنو ژبه و ګڼل او په هغه کي دي د حبيبي،الفت، روهي، بېنوا، رشاد، افق، بختياني، خټک،پژواک، ژواک، سربلند، لایق، ماصوم، خپل،محقق، منلی او ډير نور پښتانه منورين هم شامل وګڼل او د سړي غوندي دي د هغوی نظريات هم په پام کي ولرل نو په رشتيا چي ته هم سړی يې . او که دي د لوچکانو او بازاري خلکو په څېر دي خپل غول خوړلو ته دوام ورکړ نو بيا دي هغه نوش جان شه، زموږ پښتانه به خپله لار وهي او خپل دښمنان به ځپي او ناړي به ورباندي توکي او تا به هم يادوي .
په رشتيا هم زيار صیب تاته خو په کار ده چي خپل ليکدودي او ګړدودي ابتکارات او ابداعات دي په لومړي سر کي په خپله ځانګړې د زيار په پاڼه او يا د خپل سياسي کمونيستي مکتب د نهضت آينده په پاڼه کي خپاره کړي . په نورو ملي او پښتني پاڼو کي دي خپل ملي ضد او پښتني ضد وايرسونه مه خپروی . که ستاسودغه ابتکارات او نوي ابداعات عملي وه، پښتني پاڼي به هم د هغه په هکله پريکړي او يا به بحث ورباندي وکړي ،کنه ستاسو په خپله پاڼه کي به د يوه ريفرنس په توګه پاتې وي . تاسو زیار باید دغه واقعیت قبول کړي چي عام او اکاډميک پښتانه که پرون وه او که نن ستاسو د پخپل سري او لوچکانه او نامنلی ليکدود په ماهيت يې سر نه خلاصيږي، د هغه په لوستلو کي مشکل ويني، او دا هم نه په دې خاطر چي ګني تاسو به ادبي ګړدود اختراع کړی وي ، دا په دې خاطر چي يو چټل او د خپلي ګيډي نه خام او ناسم را ایستل شوی مفتنانه ګړدود دی چي په ژبه باندي ملنډي وهل او هماغه د کارګه او زرکي چل ور باندي کول دي .
زیار باید دغه واقعیت هم ومني چي هغه پخپله ددې نه پرته چي څومره کاغذونه په لاسکي لري، دم درحاله يو مجرد شخص دی، دغه صلاحيت نلري او نه چا يا کومي مرجع کو صلاحيت ورکړی دی چي د خپلي ګيډي نه را ايستل شوی ګړدود دي سم وبولي او پر ټوله ولس باندي دي هغه و تپي .
معياري پښتو که اعمالېدله نو هغه به بېله شکه کندهارۍ سچه پښتني لهجه وي، کنه نو همداسي دي پرېښودل شي چي دغه ژبه خپل طبيعي د ودي او انکشاف مسیر ووهي او خپل ځای ته ځان و رسوي .
ډير خلک په دې باور دي چي د زيار په دغه اوسنيو شادي بازيو او مداري ګريو پښتو ژبه وده نکوي ، دهغه نه پردي دښمنان ګټه اخلي ، لکه همدا اوس چي د زيار نه يې ګټه اخيستې ده !!!
په در ناوی
نور
Aia shaghalo Ofouq aw Hotak ham de shaghali Ziar po zeer de wolas zabe spakawe ta mola tarrale de? dalta maozo de communIstano na dee, dalta de chalaka madaree ziar parde lande chianat ta gwata niwal dee. Ziar dee chianat ta de communistano po kalio ke ham mola tarrale wa. Os ie bia dee madaree charzon ta po spino kalio ke zan braber karrei de che wolas de zabee nifaq sara machamach krree aw kawmona de yew aw bal wazalo ta sara braber aw ham Afghanistani fashistan choshala karri, Ziar de Afghanistani chainano sara negdee talokat lari! Guman na kawom che Ofouq aw Hotak ba dasee chianat ta ikdam wakarri, ka ie wakarro, no ham dasee raftar ba worsara kigi
All Afghans live in Stone Age, and they are very low level people. Even the educated ones how no standard. Thanks God, they will suffer forever, and get punished for their ignorance. Panjshiris, Uzbeks, Turkmen, Iranians, Tajiks, Punjabis will certianly enjoy from your ignorant blocked heads.
Kha bu da wee che pa asslee mawzoa khabere wa shee. Ke Communist ke khbera wee, no Hotak Sahib, Ofouq Sahib ham pa Communisti regime fal ghery woo. Ke Ziar malamat dai, no Hotak aw Ofouq ham malamat dei
له لر او بر څخه يوه محترمانه هيله
تاسو خو په لوی لاس د ډاکټر زيار دښمنانو ته موقع په لاس ورکړې چې د هغه پر حيثيت تيری او تجاوز وکړي. تاسو بايد د يو خپندويه اورګان په توګه ټول ژورناليستيکي اصول، قوانين او متقابل احترام بايد مو په نظر کې نيولای وای او بايد چې ويې نيسئ.
تاسو خو په لوی لاس د هغه دښمنانو ته موقع ورکړئ او بلکې لکه مو رابللي وي چې د هغه پر علمي شخصيت، کار او هم يې پر ليکلارښود علمي کتاب په داسې ناوړه او بې اخلاقه توګه ګوزار وکړئ لکه چې دا ځېنو کړي دي.
په ډېر تاسف سره وايم چې په لوی لاس چا ته ښکنځل له ادابو لېرې خبره ده. علمي کار او کتاب ته يې بايد په علمي او مسلکي توګه ځواب وويل شي، نه دا چې پر شخصيت يې مستقيم تېری وشي. هرڅوک بايد چې د قلم عفت وساتي. بې له شکه چې د داسې الفاظو کارونه پخپله د هر شخصيت د خپل ظرفيت ښکارندويي کوي.
که څوک ورسره هر ډول سياسي او ګروهي عناد او کينه لري، بايد چې د تفاهم او سوله ييزو لارو چارو دې يې ورسره حل کړي. دا به ډېره انصافه او بې قضاوته وي چې اوس يې څوک د علمي کار ځواب په علمي توګه نه شي ورکولای، نو بايد چې د دښمنۍ لار ورسره خپله نه کړي. هېڅوک پاک نه دي او هر څوک د يو چا په خُم کې رنګ دی او له يوې سرچينې به خړوبه شوی وي، نو اوس دغو ښاغليو له چا دغه برائت اخېستی دی.
هيله کوم چې له لږ عقل، هوش، تفکر او سوچ څخه کار واخېستل شي. دا يو اخلاقي جُرم دی چې څوک دې د چا د يو علمي کار مخه په سپکو سپورو، بې منطقه او بداخلاقو الفاظو باندې ونيسي. که دوی هم د دې ژبې خدمتګار وي، نو دغسې يو علمي کار دې ترسره کړي چې درناوی يې وشي.