هیټلر وایې : زما نظریات هم دوخت په اوږدو کې د یهودیت پرضد بدل شول ؛ مګر دا زما لپاره ډیر سخت بدولون و او له ځان سره مې د ډيرې سختې داخلي نښتې په بیه تمام شول او یوازې د منطق او احساس ترمنځ له یو کشمکش څخه وروسته هرڅه څرګند شول، چې بری د منطق په برخه شو.
دلته ځینې مسایل چې ادولف هیټلر هغوی ته اشاره کړي او لاندې به ولوستل شي زمونږ په هیواد افغانستان کې دراپورته شوو مسایلو سره ډیر ورته والی لري هیټلر په خپلو لیکنو کې څرګنده کړې چې څنګه زه د یهودو سرسخت دښمن شوم؟ او ولې یهود زما د نفرت باعث وګرځيدل؟ هغه حالت کوم وو چې زمونږ او یهودو ترمنځ یې درز پیدا کړ؟ اوهمدرانګه ورته مسایل زمونږ په هیواد افغانستان کې څومره درزونه منځ ته راوړلي شي؟ او په څه به وانجامیږی؟
هیټلر وایي :کله چې مې دیهودیانو د مسئلې په څيړلو پیل وکړ، وین [د ښارنوم] راته ځان بل ډول ښکاره کړ اوس چې هرچیرته تللم. یهودیان مې لیدل او هغوی مې ډير زیات لیدل هغوی په حیرانونکي او څرګند ډول له نورو ښاریانو څخه بیل ترسترګو کیدل په ځانګړي ډول د ښار داخلي برخه او شمال لوري ته د دانیوب د کانال سیمه کې داسي کسان راټول وو چې ځانونه یې المانیان نه ګڼل په پایله کې د صهیونیزم په نوم یو ستر خوځښت د هغوی له منځ څخه راپورته شو چې هدف یې د یهودیانو د ملي هویت اعلان و په سر کې داسي ښکاریده چې یوازې د یهودیانو یوې ډلې له دې خوځښت څخه ملاتړ کوو او لوی اکثریت هغه رټلی کڼل یا له هغه څخه کرکجن وو ولی له مطالعاتو او بحثونو را څرګنده شوه چې دهغوی په داخلي یووالي کي هیڅ درز شتون نه درلود.
عیني حالت دلته هم روان دې په دومره تفاوت چې هغه المان وو او دا افغانستان دي که چيرې مونږ د کابل ښار ځینې څنډو ته مراجعه وکړو هغوی له نورو ښاریانو کاملا په څو برخو کې تفاوت لري لکه لباس ، کړه وړه … همدارنګه دغه برخه هم د یو کوچني خوځښت په شکل دښار له همدې څنډو (افغان نه یم ) چیغه پورته کوي ځان افغان نه بولي او دخپل هویت اعلان کوي ددوي اکثریت هم ددوي دا حرکات رټي ولې هغه څه چې مهم دي او ددې اکثریت له لورې نه ترسره کیږی دوی هم په دې اړه یوه شک اچوونکي خاموشي اختیار کړې ددي لپاره چې دغه درز څرګند شي لازمه وه چې دوي هم له دې ملي داعيي څخه په ملاتړ تر واټونو راوتلی واي او د راتلونکو بدو عواقبو چې مونږ ورته کشول کیږو او ټول به پکې سوزی مخنیوی کړي وای کنه په المان کې یهودو په ځان تجربه کړل دلته یې د ځان د ګټو په خاطر په مونږ تجربه کوي.
هیټلر مخکي وایي : همدا چې دیهودیانو کارونه مې په رسنیو، هنر، ادبیاتو او تیاتر کې کشف کړل، نو د یهودیت پرضد تور زما په نظر کې ډیر جدي شو لنډه دا چې هیڅ داسي پټ کار او هیڅ داسې پټه ستونزه ان په کلتوري ژوند کې نه وه چې په هغه کې یو یهودي ګډون نه درلود کله به دې چې ژوره څیړنه وکړه په هره قضیه کې دیو یهودي شتون کشف شو ددویم ویلیام پر ضد پټې حملې او ددې ترڅنګ دفرانسې له کلتور او تمدن څخه منظمه ستاینه د بهرنې لهجی کارول چې په څرګند ډول د المانیانو لپاره سپکوونکې وه او دا ټول هغه اعمال وو چې په قصدي ډول ترسره کیدل. هغه رسنې چې ددوي په واک کې وي دهغوي تګلاري ته له دقت وروسته تصویر بل ډول را ښکاره شو د یهودي لیکوال ، سیاستمداراو کارپوه ستایل او منفي نیوکې دالمانیانو لپاره ساتل.
هغه نقاط چې پورته د هیټلر له خولي ذکر شوي شاید چې ستاسي ذهنونو ته دخپل هیواد انځور وړاندي شوي وي که مونږ دلته د ځینو سمعی ، بصری او چاپې رسنیو څیړنه وکړو نو وبه ګورو چې اکثریت هغه رسني چې ددوي تر نفوذ او واک لاندې کار کوي څومره په هنري، ادبي سیاسي او ملي برخو کې شیطاني لاس وهنه کوي . تیره ورځ زه دیو سیاسي بحث لیدونکې ووم چې لوې احمدشاه بابا ته پکې سپکوي وشو دهغه د لوړ شخصیت د ښکته کولو هڅه یې وکړه . دا به هم واضحه وي چې د ځینو هیوادونو لهجي زمونږ د رسنیو له لوری غږول کیږي. همدارنګه د ځینورسنیو له لوري زمونږ له کارپوه اوسیاستمدار څخه توهین امیزه سوالونه مطرحه کیږي زه د ځینو تلویزوني سیاسي بحثونو شاهد یم چې زمونږ سیاسمتدار چې ملي او ټول منلی فکر وړاندي کوي په زوره دي ته کشول کیږي چې په یو خاص فکر او یوي خاصي ډلي پوري یې وتړی او توهین یې کړي.
هیټلر زیاتوي: ما له خپلو ملګرو کارکوونکو سره په خپلو اړیکو کې دا عادت درلود، چې په ساعتونو له هغوی سره بحث وکړم اوکله چې بریالی کیدم، غوښتل مې، چې هغوی هغه څه ته ورسوم، چې زما په نظر دمنطقي فکر روش و، نو په دې صورت کې له خپل بریالیتوب څخه هیجان اخیستم مګرپه سبا ورځ پوهیدم چې ټول هغه بحثونه بې ګټې وو نو دا راته زغمل ډير غموونکي وو، چې باید ټولې خبرې یوځل بیا له سره پیل کړم هرځل به هغوي خپلو بې معنا عقایدو او انحصاری فکر ته شاتګ کاوه.
دلته هم له ځینو اقشارو سره بي معنا عقایدو انډیوالي شروع کړي چې هیڅکله یې منطقي فکر ته نه دې پریښودلي سترګې یې ورپوښلي ترڅو په وطن کې شته ترخه حقیقتونه ونه ګوري او قناعت ته ونه رسیږي دلته باید ډیر شته حقیقتونه چې زغمل یې په طبیعي ډول سخت دي باید ومنل شي . دلته قومونه د ځینو قومي او سیمه ایزو ټیکه دارانو له لوري انحصار شوي او دهغوي له غوښتنو سره سم په حرکت راځي. زما هیله خصوصا د ځوان تعلیم یافته نسل څخه داده چي له انحصار شوو فکرونو راووځی د هرخبر، نظراو پیښي څخه خپل تحلیل او تجزیه ولري پټي سترګي په هغه افکارو پسي ونه ځغلي چې لار یې دګړنګ په لور ده او کټ مټ هغه څه چې دبل له خولې یې اوري بغیر له دې چې د ښه والی ،بدوالی او کره توب درجه یې معلومه کړي انتقال کړي.ځکه دلته هره راولاړیدونکي مساله او پيښه طبیعي نده ترشاه یې بلا لاسونه او ویجاړوونکي پلانونه وجود لري نو هرې مسئلي ته بایدد غلبیل له سوریو ولیدل شي نه د هغه چا له عینکو چې ددغه مسلو او پيښو دپیدا کولو لامل دي. یقین ولری چې دغه پلانونه، نقشې او طرحې زمونږ د له منځه تګ اوهمدارنګه د هیواد دشاړیدو، ټوټه کیدو او داستعمار دغځیدو باعث ګرځي .
استعمار د خپلو موخو دلاس ته راوړلو لپاره ځیني ټولني، سیاسي ګروپونه او رسني موظفي کړي چې ددغه ملت ترمنځ چې له پيړیو پيړیو یو له بل سره ګډ ژوند لري عمیق درزونه او نفرتونه رامنځ ته کړي ترڅو استعماري کړۍ خپلو هدفونو ته له همدې درزونو لارې پیدا کړي. عقلانیت به داوي چې له ډيرو مسایلو سره په مخامخ کیدو ډير مسؤلانه او محتاطانه قدم پورته کړو اویو ملي لیدلوري د ځان لپاره تعین کړو. ترڅو له داخلي کشمکش څخه خلاص شو او زمونږ ملي فکر دیو ريښتوني ملي دولت د منځ ته راتګ باعث شي .