کور / اسلامي / د ریاضت میاشت دریمه برخه

د ریاضت میاشت دریمه برخه

روŽه اودالله ياد(ذكر)

داسلام سترلارښود صلي الله عليه وسلم ه خله خطبه كي دالله دياد اوله الله اك سره دخبرو كولواورازونياز يادونه كړي اوفرمايلي يي ې تاسوتربل هروخت زيات ه روŽه كي خل څښتن ډيريادوئ .

ياد دمحبت نښه ده ، محبت اوعشق دى ې دعاشق زړه دمعشوق ه ياد تازه ساتي ، عاشق ځان هيروي خومعشوق يي له ياده نه وزي ، تل يي رزړه وي او دŽبي سريي هم هميشه دهغه ه صفت لوند وي .

الله اك ې دهستۍ اونيستۍ خالق دي ، له وجوده نيولي ټول موجود ښكلي اوښكلاګاني يي نځولي اودعدم ه شمول يي ټولي نيستۍ دهستۍ له ډګره ايستلي ، همدغه سترذات ترټولو ښكلى ، توانا، عالم اولورييونكي دي اوهمدغه ذات دي ې عقول اوذوي العقول يي رزړه ساتي اودعشق له ځواكه وتلي ياد يي تل رزړه اوخوله لري .

دالله اك ياد ناارام زړونه اراموي ، اروايي ناروغۍ له منځه وړي ، فكري اضطراب ختموي اوانسان ته قوت اوخوښي وربخښي .

لوي څښتن جل جلاله فرمايي : الا بذكرالله تطمئن القلوب .

خبراوسئ ې دالله ه ياد سره زړونه ارام مومي .

دالله اك دياد(ذكر) غوره والى

زموږ حقيقي منعم اوسترلوريينونكي لوي خداي جل جلاله فرمايي :

(فاذكروني اذكركم ، واشكروا لي ولاتكفرون) [البقره ۱۵۲]

ترجمه : ماياد كړئ ، زه به تاسويادكړم ، او زماشكررځاي كړي ، زماناشكري مه كوئ .

يا ايهاالذين آمنوا اذكروا الله ذكرا كثيرا) [الاحزاب ۴۱].)

اي مؤمنانو الله اك ډيرډيريادكړئ ! .

(والذاكرين الله كثيرا والذاكرات اعدالله لهم مغفرة واجرا عظيما)[ الاحزاب ۳۵]

الله اك دالله جل جلاله ديادونكو نارينه اوښځولاره بخښه اولويه مزدوري تياره كړي .

(واذكرربك في نفسك تضرعا وخيفة ودون الجهرمن القول بالعدو والآصال ولاتكن من الغافلين) [الاعراف ۲۰۵].

خل الونكى ه ه عاجزۍ، ويره ، اوټيټ ږغ سره ي ورته نه وي، له خل ځان سره سبا اوبيګاه يادكړه ، اوله غافلانوڅخه مه كيږه .

د الله اك دذكردفضيلت ه اړه ګڼ شميرنبوي احاديث هم سته ، يغمبرصلي الله عليه وسلم به خله هم تل دالله ذكررزړه اوخوله درلود اوصحابه كراموته به يي هم تل دالله دذكراوفكرتلقين كاوه .

۱_ يغمبرصلي الله عليه وسلم فرمايي : ( مثل الذي يذكرربه والذي لايذكرربه مثل الحي والميت) [بخاري (فتح الباري ۱۱\۲۰۸)، اودمسلم ۱\۲۰۸ لفظ دادى : (مثل البيت الذي يذكرالله فيه والبيت الذي لايذكرالله فيه مثل الحي والميت) ياني : هغه كورې دالله ذكركښي كيږي اوهغه ې دالله له ياده خالي وي ، مثال يي دŽوندي اومړي دي )

Žباړه : دهغه امثال ي دالله اك ذكركوي اودهغه ي الله اك يي ه يادنه وي دŽوندي اومړي مثال دى .

۲_ (الاانبئكم بخيراعمالكم، ازكاهاعند مليككم وارفعها في درجاتكم ، وخهيرلكم من انفاق الذهب والورق ، وخيرلكم من ان تلقوا عدوكم فتضربوا اعناقهم ويضربوا اعناقكم؟ ) قالوا : بلي ، قال :(ذكرالله تعالي ).

[ترمذي ۵\۴۵۹، ابن ماجه ۲\۱۲۴۵، صحيح ابن ماجه ۲\۳۱۶ ،صحيح الترمذي ۳\۱۳۹.]

Žباړه : اياتاسوخبرنه كړم ستاسودښواعمالوڅخه ، اوله هغوعملونوڅخه ي ستاسودڅښتن ه نيز له ټولوڅخه اك دي ، اوستاسودرجي لوړوي ، اوستاسولاره دسروزرو اوسينوزرو له خيراتولوڅخه هم عوره دي ، اوستاسولاره له دي څخه هم غوره دي ې ددښمن سره مخامخ سي اوبيايودبل غاړي ووهئ ؟ (صحابه وو )وويل : هو(خبرموكړه) (يغمبرصلي الله عليه وسلم ) وفرمايل 🙁 دالله ذكركول ).

۳_ داسلام لارښود فرمايي : (يقول الله تعالي : انا عند ظن عبدي بي ، وانا معه اذا ذكرني ، فان ذكرني في نفسه ذكرته في نفسي ، وان ذكرني في ملا ذكرته في ملاخيرمنهم ، وان تقرب الي شبرا تقربت اليه ذراعا، وان تقرب الي ذراعا تقربت اليه باعا، وان اتاني يمشي اتيته هرولة)

[بخاري ۸\۱۷۱، مسلم ۴\۲۰۶۱، اوخله داعبارت دبخاري دى.]

Žباړه : الله اك فرمايي : زه دبنده دګما ه وړاندي ي ، ازه ورسره يم ي كله مايادكړي ، نوكه يي ه خل زړه كي يادكړم ، زه يي له ځان سره يادوم ، اوكه يي ه يوي ډلي كي يادكړم ، زه يي دهغي نه ه غوره ډله كي يادوم ، اوكه ماته ديوي لويشتي ه اندازه رانيŽدي سي زه به هغه ديوګزه اندازه نيŽدي سم ، اوكه ماته ديوګزه اندازه نيŽدي سي ، زه به هغه ته ديوي وازي ه اندازه نيŽدي سم اوكه ماته ه ښوروان راسي زه به ورته ه ځغاسته ورسم.

۴_ (وعن عبدالله بن بسررضي الله عنه ان رجلاقال : يارسوالله ان شرائع الاسلام قدكثرت علي فاخبرني بشئ اتشبث به ، قال : لايزال لسانك رطبا من ذكرالله )

[ترمذي ۵\۴۵۸، ابن ماجه ۲\۱۲۴۶، صحيح الترمذي ۳\۱۳۹، صحيح ابن ماجه ۲\۳۱۷].

۵_دعبدالله بن بسررضي الله څخه روايت دي ي يوه سړي وويل : اي دالله رسوله ! داسلام احكام راباندي ډيرسول ، ماته داسي وښيه ي ټينګ عمل ورباندي وكړم ، يغمبرصلي الله عليه وسلم ورته وفرمايل :

(Žبه دي تل دالله ه ذكرسره لنده ساته)

فرمايي:( من قرء حرفامن كتاب الله فله به حسنة، والحسنة بهشرامثالها، لااقول (الم) حرف ولاكن: الف حرف، ولام حرف ، وميم حرف). [ترمذي ۵\۱۷۵، صحيح الترمذي ۳\۹، صحيح الجامع الصغير۵\۳۴۰].اي دالله جل جلاله كتاب (قرآن كريم) څخه يوحرف ولوست ،. هغه ته ه دي كي يوه نيكي ده ، اويوه نيكي لس نده (ثواب ) لري ، زه نه وايم ې (الم) يوحرف دي ، بلكي الف (بيل ) حرف دي اولام (بئل ) حرف دي اوميم (بيل) حرف دي.

۶_ وعن عقبة بن عامررضي الله عنه ، قال ، خرج رسول الله ونجن في الصفة ، فقال : (ايكم يحب ان يغدو كل يوم الي بطحان اوالي العقيق فياتي منه بناقتين كوماوين في غيراثم ولاقطعة رحم؟) فقلنا: يارسول الله نحب ذالك، قال: (افلايغد واحدكم الي المسجد فيعلم اويقرء آيتين من كتاب الله عزوجل خيرله من ناقتين، وثلاث خيرله من ثلاث، واربع خيرله من اربع. ومن اعدادهن من الابل ). [مسلم ۱\۵۵۳].

Žباړه :عقة بن عامررضي الله عنه وايي: موږ ه سفه كي ناست و، ې يغمبرصلي الله عليه وسلم راووت ، اوويي فرمايل: له تاسوڅڅه څوك داغوره ګڼي ې هره ورځ بطحان، ياعقيق ته ولاړسي ، اوله هغه ځايه دوه بوكونووالا اوښان راولي ، ې نه يي ه كي كومه ګناه كړي وي اونه يي كښئ نسبي دوستي ختمه كړي وي ؟ موږ وويل : ي موږ ټول داخوښوو، يغمبري صلي الله عليه وسلم وفرمايل : كه له تاسوڅخه يوڅوك مسجد ته ولاړسي اودقرآن دوه آيته زده كړي اويايي ولولي ، اويادقرآن دوه آيته ولولي ، نوداورته له دوو اوښانو څخه غوره ده ، اودري آيته له دريواوښانو څخه غوره دي ، اوڅلورله څلورڅخه اوهمدارنګه دآيتونو دشميره اندازه له اوښانوڅخه غوره دي .

۷_ فرمايي 🙁 من قعد مقعدا لم يذكرالله فيه كانت عليه من الله ترة، ومن اضطجع مضجعا لايذكرالله فيه كانت عليه من الله ترة) [ابوداود ۴\۲۶۴، اورويي هم روايت كړي دي ، صحيح الجامع ۵\۳۴۲].

Žباړه : څوك ې ه يوځاي كي كښيني اوالله جل جلاله يي كښي يادنه كړ، نودالله جل جلاله له لوري به ري كمښت اوزيان يښي سي ، اواي ه يوځاي ډډه ولګوله اوالله جل جلاله يي هلته يادنه كړ، نو دالله جل جلاله له لوري به ده ته كموالي اونقصان راسي.

۸_ فرمايي 🙁 ماجلس قوم مجلسالم يذكروا الله فيه ، ولم يصلوا علي نبيهم الاكان عليهم ترة ، فان شاء عذبهم وان شاء غفرلهم ) [ترمذي، صحيح الترمذي ۳\۱۴۰].

Žباړه : كوم قوم ې ه يوځاي كي كښيني اوالله جل جلاله كښي يادنه كړي اونه ريغمبرصلي الله عليه وسلم درود ووايي ، نودابه ددوي لاره دالله جل جلاله له لوري دنقصان سبب وي ، كه وغواړي عذاب به وركړي ، اوكه وغواړي نوبخښه به ورته وكړي .

۹_ اوفرمايي: (مامن قوم يقومون من مجلس لايذكرون الله فيه الاقاموا عن مثل جيفة حمار، وكان لهم حسرة) [ابوداود ۴\۲۶۴، احمد ۲\۳۸۹، صحيح الجامع ۵\۱۷۶].

Žباړه ، كوم قوم ې له يوداسي مجلس څخه اڅيده ي دالله جل جلاله ذكريي كښي نه وي كړي ، نوداسي به وي لكه ې دخره دمردارۍ څخه اڅيدلي وي ، اودابه ددوي لاره دافسوس سبب وي.